خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الاقصی به شهادت رسید|افزایش شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۵۲ تن عذرخواهی محمدجواد ظریف به‌خاطر نمایش نمودار اشتباه در میزگرد پزشکیان حملات روسیه شبکه برق اوکراین را هدف قرار می‌دهد نکات یک مفسر زبان بدن به ۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: تلاش برای آتش بس در غزه را ادامه می دهیم ستاد مرکزی جوانان سعید جلیلی در خراسان رضوی افتتاح شد اسماعیلی: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان به خدا و آرمان‌های نظام اسلامی و مردم بود حمله به ستاد انتخاباتی جلیلی در مشهد با کوکتل مولوتف + فیلم لحظه حمله پوشش زنده و کامل دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید پخش زنده دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: مهم‌ترین شاخصه نامزد اصلح تبعیت از ولایت است | تشکیل بسیج، ثمره بینش فقاهتی امام (ره) بود

  • کد خبر: ۲۳۴۶۰۷
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
آیت‌الله علم‌الهدی: مهم‌ترین شاخصه نامزد اصلح تبعیت از ولایت است  | تشکیل بسیج، ثمره بینش فقاهتی امام (ره) بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین ویژگی در انتخاب، نزدیک بودن فرد به رهبری و ولایت است که مبلّغ باید این ویژگی را شاخصه تصمیم‌گیری خود در انتخاب قرار داده و مردم را نیز به آن توجه دهد تا کسانی که با رهبری زاویه دارند به مسئولیت نرسند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در دوره توانمندسازی تبلیغی «مثل ابراهیم» که ظهر امروز با حضور پرشور مبلغان و مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۰ سوره مبارکه ابراهیم اظهار کرد: ایام انتخابات هم مثل دیگر ایام تبلیغی سال است و مبلغان باید حرکت تبلیغی کاملی در این زمینه داشته باشند همانطور که خداوند عالم در قرآن کریم فرمود «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» و هدف اصلی نبوت پیامبرش را هدایت مردم و خارج ساختن آنان از تاریکی‌های نفس عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت‌های ما در انتخابات بسیار مهم و مؤثر است، افزود: مسئله اول در انتخابات، کمک به مشارکت حداکثری و توسعه مشارکت است و مسئله دوم، بیان ویژگی‌های فرد اصلح است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مردم خودشان قوه تشخیص دارند و فرد اصلح را انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی در انتخاب، نزدیک بودن فرد به رهبری و ولایت است که مبلّغ باید این ویژگی را شاخصه تصمیم‌گیری خود در انتخاب قرار داده و مردم را نیز به آن توجه دهد تا کسانی که با رهبری زاویه دارند به مسئولیت نرسند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله رئیسی و خدمات ایشان ادامه داد: امام راحل (ره) سه مأموریت به آقای رئیسی دادند و در پایان از ایشان رضایت داشتند و همین رضایت امام باعث رشد و برکت کار‌های این شهید شد.

تشکیل بسیج، ثمره بینش فقاهتی امام (ره)

در ادامه این مراسم، آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بزرگداشت بسیج اساتید تصریح کرد: علت تصمیم امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج نشان‌دهنده ماهیت این تشکل باعظمت و مقدس و پربرکت است. وقتی عوامل آمریکایی در طبس با امداد غیبی پروردگار، ناکام ماندند برای امام قطعی شد که این کشور همیشه مورد تهاجم دشمنان خواهد بود و فقط با امکانات نظامی نمی‌شود دفاع کامل انجام داد و اگر مردم در مسیر دفاع از کشور باشند، هر قدرتی که عملیات تهاجمی انجام دهد شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه مجتهد، در همه حرکات خود بر مبنای استنباط تکلیف از مبانی اجتهاد عمل می‌کند، تأکید کرد: این اندیشه امام، فقط سیاسی نبود بلکه ناشی از بینش فقاهتی امام بود که در همه مسیر زندگی و رهبری امام آن را مشاهده می‌کنیم.

آیت الله علم الهدی گفت: در سیره پیامبر اکرم (ص) نیز مشاهده می‌شود که دفاع را وظیفه فردی هر مسلمانی می‌دانستند و در فاصله بعثت تا هجرت که پادگان و تجهیزات نظامی نداشتند، مسلمانان، نیروی دفاعی ایشان را تشکیل می‌دادند. مسلمانانی که مبنای آنها ایمان به خداوند بود در مقابل جمعیت و تجهیزات دشمن که چند برابر آنها بود، می‌ایستادند و این علت پیشرفت و پیروزی پیامبر در جنگ‌ها بود.

وی با اشاره به کارکرد و برکات بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: عامل پیروزی در دفاع مقدس، بسیج بود، شهیدان بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی از بسیج به وجود آمدند و چهره بسیج در مقابله با فتنه‌هایی که در این سال‌ها پیش آمده، می‌درخشد.

جریان اجتماعی دین، وابسته به انقلاب اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مبانی اعتقادی اسلام امروز به مبانی فکری انقلاب اسلامی گره خورده است، اظهار کرد: در صورت آسیب به انقلاب، نه‌تن‌ها به مبانی اسلامی آسیب وارد می‌شود، بلکه جریان اجتماعی دین امروز وابسته به انقلاب اسلامی است. 

وی در توضیح اینکه مبانی فکری توحیدی ما گره به مبانی انقلاب خورده است، افزود: توحید یعنی در عرصه هستی به قدرتی جز خدا قائل نباشیم و حاکمیتی جز حاکمیت الله را نپذیریم، پس در جریان حاکمیت این دنیا باید مظهر خدا قرار داشته باشد و انکار حاکمیت مظهر خدا، انکار حاکمیت خداوند است.

امام جمعه مشهد در پایان با تأکید بر اینکه باید در عملیات فردی و جمعی به وظیفه بسیجی خود عمل کنیم، گفت: پیشرفت‌های دفاعی ما شاید در مقابل دشمن زیاد نباشد، اما چیزی که ما داریم و دشمن ندارد، اندیشه انقلابی و اعتقاد به معاد و حکومت خداوند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->